30/3/10

AUTOAVALUACIÓ 1.3


Conclusions

Està clar que entre la ciència, la tecnologia i la societat existeix una estreta relació que podria considerar-se com indestructible. La tecnologia no és un fet aïllat en la civilització actual sinó que està present en la societat. En la nostra societat tot depèn de la ciència i la tecnologia, tot està basat en la tecnologia. I, cada dia que passa, aquesta dependència es fa més gran; hi ha qui pensa que arribarà el moment en que aquesta dependència serà tan àmplia que serem controlats per la tecnologia. No va del tot desencaminat ja que cada cop que es dona un avenç tecnològic tots estem pendents d’ell.

La ciència no és simplement un dels varis elements que composen les forces productives sinó que ha passat a ser un factor clau per al desenvolupament social, que cala cada vegada més en els diversos sectors de la vida.
Des de el meu punt de vista crec que cal tenir present la doble vessant d’aquesta dependència tecnològica ja que pot aportar moltes però si ens deixem endur no sabem fins on es pot arribar; cal també exercir un control sobre tot aquest procés. La tecnologia proporciona felicitat, soluciona molts problemes però també comporta nous problemes de difícil solució. El problema de la tecnologia és l’ús que se’n fa d’ella i no la tecnologia en sí.
Donat que les NT són una part molt important de la nostra societat actual, l’escola no la pot deixar de banda. Davant de tots aquests canvis socials on les NT tenen tanta importància, l’escola, ha de fomentar en els nois i noies la capacitat per seleccionar i incorporar a la seva vida el que realment li és útil, tenir capacitat crítica i aprofitament davant els nous ventalls tecnològics. Un dels aspectes que més m’interessa és el tema de la transversalitat de les TIC, ja que aquests continguts i eines han de formar part de totes les àrees curricular.
Un dels motors de canvi del sistema educatiu i un element important per millorar-ne la qualitat i la progressiva adequació als reptes que l’evolució social planteja és la innovació i l’impuls de la presència de les Noves Tecnologies i la incorporació de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge com a eina de comunicació i participació.

Mapa de conceptes