19/4/10

AUTOAVALUACIÓ 2.1

CANVI CONCEPTUAL I CONCLUSIONS

Al llarg de la realització de totes les miniactivitats que formen part de l’avaluació continuada de l’assignatura crec que he viscut un canvi conceptual gran tal i com es pot veure en: Els conceptes i la seva definició, els diferents mapes que he anat realitzant, així com també en la capacitat de síntesi i de relació aquests.

La gran majoria de conceptes i aspectes treballats eren coneguts per mi però, molts cops, no eren correctes o en tenia una visió segada que només em permetia observar i analitzar una part d’ells. Amb les aportacions fetes per mi i els meus companys, tot aquest coneixement, ha agafat forma i s’ha anat completant.

La realització de mapes amb el programa Cmap Tools era per mi totalment desconeguda i, malgrat les meves limitacions en el món de la informàtica, crec que, poc a poc, he millorat en el seu ús i ara el considero una eina molt útil a l’hora de sintetitzar i conceptualitzar.

Les TIC, per a mi, sempre han tingut una importància cabdal en els processos d’ensenyament-aprenentatge, però ara, encara sóc més conscient que no s’ha de veure com un contingut aïllat sinó integrat en el currículum per tal de poder aconseguir un aprenentatge significatiu i que els alumnes l’integrin ja que formarà part de la seva vida i de la seva persona.

De tota manera, crec que, ara per ara, no sóc conscient del veritable canvi conceptual que he viscut amb aquesta assignatura. Per a mi, tot el que fa referència a les noves tecnologies, és un repte al qual aquests dies he estat fent front i amb el que crec que me n’he sortit dignament encara que sempre es podria fer millor i sempre quedarien coses per aprendre.

MAPA DE CONCEPTES